Neler yeni

- HOŞGELDİN - Türkçe Eğitiminiz İçin Doğru Adres

Üye olarak konulardan ve paylaşımlardan yararlanabilirsin. Daha ne duruyorsun KAYIT OL ve sende kendi öz fikir ve düşüncelerini insanlar ile paylaş.

Soru sor

Topluluğumuzdan Sorular Sorun ve Cevaplar Alın

Cevap

Soruları Cevaplayın ve Konunuzda Uzman Olun

İletişim Personeli

Uzmanlarımız Sorularınızı Cevaplamaya Hazır

Kooperatifin Zararı; Halka Zam Olarak Dönüyor!

Katılım
28 Ağu 2021
Mesajlar
53,631
Tepkime puanı
0
canakkaleZsehirZiiZulayym.jpg


Çanakkale Belediye Meclisi Ocak ayı toplantısından Türk halkının belini büken hayat pahalılığına ek yük çıktı. Atık Su bedellerinden, içme suyu bedelinin yanı sıra Toplu Ulaşıma yapılan zamlar yüzde 36 olarak vatandaşa ek yük getirdi. Akaryakıt zamları, Kooperatifin zarar etmesi ve üstüne ulaşımda hala sağlıklı bir sistem uygulanamıyor olmasının bedelini Çanakkale halkı ve şehre okumaya gelen öğrencilerin sırtına yüklendi.



Çanakkale Belediye meclisinin gündemi ne zaman Toplu Ulaşım zammı olsa Çanakkale halkı ve öğrencilerin yürekleri ağızlara geliyor. Ocak ayı belediye meclis toplantısında da özellikle dar gelirli vatandaşların yürekleri yine ağızlarda zam haberi bekledi. CHP'li meclis üyeleri evet, AK Parti'li meclis üyeleri hayır, İYİ Parti ve MHP'li meclis üyelerinin çekimser kaldığı oylamada sonrasında toplu ulaşıma yüzde 36'lık zam kararı oy çokluğu ile meclisten geçti. Yapılan oylama sonucunda Tam 3.60 TL'den 4.90 TL'ye, öğrenci 2.20'den 3 TL'ye çıktı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi içerisinde indi bindi ücreti ise 65 kuruştan 1 TL'ye çıkarıldı.



VATANDAŞ GİTMEDİĞİ YOLUN PARASINI ÖDÜYOR!

Yapılan zamlar o kadar adaletsiz ki.. Örneğin; Esenler mahallesinden binerek Güzelyalı’nın son durağına inen bir yolcu 4,90 TL ücret öderken; İskele durağından binen bir vatandaş Cuma Pazarı durağında indiğinde yine 4,90 TL ücret ödüyor!




Buradaki küçük bir istisna ise; 15-30 dakika arasında aynı vatandaş tekrar bir toplu taşıma aracına binerse bu sefer ücretsiz biniş sağlanabiliniyor. Ama belirli sürelerde aktarma binişi yapmayan vatandaş ve öğrenciler ise tarifedeki ücreti ödemek zorunda kalıyorlar.



AKARYAKIT BEDELİ VE KOOPERATİFİN ZARARI HALKA MAL EDİLİYOR!

Büyük şehirlerin metro seferlerinde uyguladığı indi-bindi sisteminin çok basitçe uygulansa Çanakkale halkı belki ara duraklarda indi-bindi yaparak ödeyeceği ücretlerin büyük kısmından tasarruf edecek. Fakat buna da S.S. 18 Nolu Şehir İçi Minibüsçüleri Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifinin istemediği biliniyor. Çünkü kooperatifte işletmecilik yapan üyelerinde akaryakıt, araç bakım ve şoför giderlerinin maliyetleri yüksek. Özellikle günümüzde benzin ve mazota yapılan zamlar maliyetlerin ana kalemini oluşturuyor.




“DİĞER İLLERDEN PAHALIYIZ, ÇÜNKÜ KONFORLU SÜRÜŞ YAPIYORUZ..”

Ocak ayı meclis toplantısında söz alan AK Partili meclis üyesi Özlem Karadayı, Çanakkale şehir içi ulaşımda yapılan zamların birçok ilden yüksek olduğuna dikkat çekerek; “Diğer illerdeki zamlar ile kıyaslanan bir liste verildi. Bu listede yeni zam yapan illerin fiyatlarının bile bizden düşük olduğunu gördük. Neden biz bu kadar yüksek zam yapıyoruz diye sorduğumda ‘Bizim otobüslerde daha konforlu bir sürüş yapıyoruz’ denildi. Bunun üzerine diğer illerde konforsuz bir sürüş mü yapılıyor da fiyatlar ondan mı oralarda düşük bizde yüksek diye sordum. Diğer birçok illerde ulaşım fiyatları düşük ama bizim ulaşım fiyatları yüksek” dedi.

WhatsApp-Image-2022-01-13-at-10.50.14.jpeg


“BİR KERE BİZİM ŞEHRİMİZİN KONUMU FARKLI: İNCE UZUN BİR KENTİZ!”

Belediye Başkanı Ülgür Gökhan ise ‘Konforlu Sürüş’ ve ‘Pahalı Ulaşım’ eleştirilerine ise şöyle yanıt verdi; “Yo her yerden yüksek değil. Fazlası olan eksik olanı var. Bir kere bizim şehrimizin konumu farklı; ince uzun bir şehiriz. Esenlerden başlıyor Güzelyalı-Kepez’e kadar gidiyor. Dolayısıyla ciddi maliyetler var. Bu yüzden yüzde 36’yı geçmemek üzere zam yapıyoruz. Bunlara rağmen gelir desteği izni çıktı, öğrenci fiyatları insin, gerisi devam etsin dedim. Çünkü zam oldu, biz bunu çalışırken.”




“KOOPERATİFİN İYİ YÖNETİLMEDİĞİNİ ÜÇ YILDIR DİNLİYORUZ..”

Ulaşıma zam yapılmasının gündeme her geldiğinde S.S. 18 Nolu Şehir İçi Minibüsçüleri Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifinin yönetiminden kaynaklı zarar ettiğini bu sebeple zam yapıldığını 3 yıldır dinlediklerini açıklayan AK Partili Meclis üyesi Musa Noyan; “2019’da meclis görevine başladık, Mart ayında 3 yılımız dolacak. Ulaşım Müdür Hayati bey ve Müdürlük personelinden üç yıldır aynı şeyi dinliyoruz. Kooperatif yönetiminin kooperatifi iyi yönetemediklerini, iyi yönetilmediğinden kaynaklı bazı hataların olduğu, bu sebeple de maliyet artışlarının daha fazla olduğu gibi şeyleri üç yıldır dinliyoruz. Kooperatifin artık nerelerde hata veya eksiklik yapıldığını tespit etmeleri lazım. Kooperatifin doğru veya düzgün yönetilmediğini Hayati bey sürekli bize anlatıyor. Bağımsız denetçiler tarafından denetlenmesi gerekiyor belki de. Ne yaparlar bilmiyorum ama kooperatifin bir an önce gereğini yapması gerekiyor” dedi.




EN DOĞRU TESPİT: “ZAM’LARIN SEBEBİ: SİSTEM SORUNU..”

2019 yılında şehir içi ulaşım zammı tekrar gündeme geldiğinde İYİ Parti adına önerilerde bulunan İYİ Partili Meclis Üyesi Burak Kunt, sorunun sistemden kaynaklandığına dikkat çekiyor. 2019 yılı Ekim ayı meclis toplantısında Kooperatifin zararda olması gerekçesiyle yapılan zam görüşmelerinde Belediye personelinin ve yakınlarının ücretsiz binişlerine dikkat çeken Kunt, personele cüzi bir miktar ödeme çıkartılarak buradan sağlanacak gelirin kooperatife aktarılmasını önermişti. Bonus uygulaması ile ulaşım sisteminin değiştirilmesini de öneren Burak Kunt’un önerleri halen güncelliğini koruyor.




UZMANLARA 125 BİN TL ÖDENDİ..

İYİ Parti meclis üyesi Burak Kunt’un önerilerinden bir tanesi olan Uzmanlara şehrin toplu taşıma sistemi inceletme önerisinin yerine getirildiği Ocak ayı meclis toplantısında Belediye Başkanı Ülgür Gökhan tarafından kabul edildi. Çanakkale Belediyesinden edinilen bilgiye göre; Çanakkale’ye davet edilen uzman bir ekip 6 aydan fazla bir süre boyunca Çanakkale Toplu Taşıma sistemini inceledi.




ESENLERDEN ESKİ HASTANEYE.. ESKİ HASTANEDEN GÜZELYALI’YA..

Belediye kaynaklarından edinilen bilgiye göre; zararda olan Kooperatif’in kasasından Uzman ekiplere çalışmaları kapsamında 125 Bin TL ödeme yaptırıldı. Ödeme sonucunda ortaya çıkartılan raporda ise, kent içi toplu taşıma sistemi için ivedilikle yapılması gereken şeylerde ortaya çıkartıldı. Belediye kaynaklarından edinilen bilgiye göre; rapor hazırlayan uzmanlar; Çanakkale şehir merkezine, özellikle eski Devlet Hastanesinin olduğu bölgeye bir otobüs terminali yapılması önerisi geldi.

img_1734_5112019104037.jpg


Raporun içeriğinde toplu taşıma sisteminin Çanakkale trafiği, kooperatif ve vatandaşlar açısından hiçte rantabl olmadığına dikkat çekildi. Mevcut sistemde Çanakkale’deki trafik sorununun devam edeceği, vatandaşların her geçen gün daha fazla ulaşıma para harcayacağı, kooperatif üyesi otobüs işletmecilerin ise maliyetlerinin artmaya devam edeceğine dikkat çekildi.




UZMANLARIN ÖNERİSİ: “KENT İÇİNE OTOBÜS TERMİNALİ ACİLEN YAPILMALI”

Uzmanlar 125 Bin TL karşılığında hazırladıkları raporun en dikkat çekici kısmı ise; Çanakkale Belediye başkanlığınca acil bir şekilde Eski Devlet Hastanesi veya yakınlarındaki bir bölgenin Şehir İçi Otobüs Terminaline çevrilmesi gerektiği.. Eski Devlet Hastanesinin otobüs terminali haline çevrilmesi halinde; yürüme mesafesi olduğu için vatandaşların oraya kadar yürüyüp, gidecekleri istikamete yönelik araçlarla daha ucuz bir şekilde seyahat edebilecekleri, şehir içinden geçen otobüslerin yarattığı trafik yükünün azaltılacağına dikkat çekildi. Ayrıca Esenler’den kalkan otobüslerin Terzioğlu, Kepez yâda Güzelyalı gibi son duraklara kadar gitmek zorunda kalmayacaklarını, bunun da kooperatif üyesi otobüs işletmecilerinin maliyetlerini düşüreceğine dikkat çekildi.




“10 LİRA’DA YAPSAK KOOPERATİF ZARAR EDER… BEN OLSAM YAPMAM”

Ocak ayı meclis toplantısında bir işletmeci olarak kendisinin bile Çanakkale Şehir İçi Otobüs işletmeciliğini yapmayacağını belirten İYİ Partili Burak Kunt ile sorunu görüştük. Burak Kunt yaptığı açıklamada, Kooperatif üyelerinin artık Çanakkale ulaşımından para kazanamadığına dikkat çekti. Kunt; “Ben otobüs işletmecisi olsam, bu işi yapmam. Kooperatifin iyi yönetilmediği her zam öncesi zaten gündeme geliyor. Öncelikle çözülmesi gereken nokta; Kooperatifin borç batağından kurtarılması gerekiyor. Neden? Eğer siz kendi yapmanız gereken toplu taşıma hizmetini özel sektöre devretmişseniz; bu insanların para kazanmasını sağlamanız gerekir. Yada her şeyi ben yapıyorum diyeceksin. Şu anda zammı 4,90 TL değil; 10 TL de yapsanız zarar ediyorlar” dedi.




“YOLCU BİNİŞ SAYISI 19 MİLYONDAN 5 MİLYONA DÜŞTÜ..”

Kooperatif üyesi otobüs işletmecilerin her geçen gün zararlarının arttığını ve kar edemediklerine dikkat çeken İYİ Partili Meclis Üyesi Burak Kunt, bunun sebebini ise şöyle açıkladı; “2019 yılında Çanakkale Şehir içi ulaşımda bir yıl boyunca 19 milyon biniş var. 2020 yılında 5,2 Milyona, 2021 yılında 5,9 milyon biniş var Pandemi salgınından dolayı. Toplu taşımaya binmeye çekinen insanlar, yasaklar… Yüzde 75 düşüş gerçekleşmiş. Aynı otobüsler dolaşmaya devam ediyor; yakıt fiyatları artmış, aynı tüketim var ama biniş sayısı yüzde 25’lere gerilemiş. Kooperatif üyelerini mutlu edemediğin her koşulda, 4,90 TL’den 7,50 TL’ye çıkarsan da esnaf huzursuz olacak. Bunun ceremesini halk çekecek. Bence asıl yapılması gereken Kooperatifi mutlu edecek bir sisteme geçilmesi gerekiyor. 5,9 milyon biniş içerisinde 2 milyon öğrenci binişi var. 2,6 milyon biniş tam binişler, geri kalan ise ücretsiz binenlerden oluşuyor. 630 bin biniş var otobüslere, bu binişlerden ücret alınmıyor. Bunlar içinde belediye personeli, polis, asker, 65 yaş üstü vatandaşlar gibi. Geçmişte bu konuyu gündeme getirmiştim; Büyükşehir kanununda toplu taşımaya bütçeden kaynak aktarılabiliyor ama bizim gibi belediyelerde bu yasaktı. Belediye olarak Kooperatife 750 personelin biniş hakkının ödenmesini bu sebeple önermiştik. Şimdi kanun yürürlüğe girdi, şimdi belediye bütçesinden kaynak aktarılacak, o zaman gündeme getirdiğimizde belediye personeli adına bu kaynak kooperatife aktarılabilirdi” dedi.




“ULAŞIMI 2030’A HAZIRLAMAK İÇİN ELEKTRİKLİ OTOBÜSLERE ŞİMDİDEN GEÇMELİYİZ”

Artan akaryakıt masrafları nedeniyle Kooperatif üyelerinin sürekli borç batağına düştüğünü, para kazanamadığına dikkat çeken Burak Kunt, ulaşım sistemine Elektrikli Otobüsleri bugünden entegre etmek gerektiğinin altını çizdi. İYİ Partili meclis üyesi Burak Kunt; “Bizim şuanda yaşadığımız Toplu Taşıma sorunu ve zam sıkıntılarını ortadan kaldırmak için bugünden hareket geçmemiz gerekiyor. Artık elektrikli otobüsler, otomobiller yollarda. Elektrikli Otobüslerin satın alma bedellerinin yüksek olduğu söyleniyor. Ancak bunun için AB fonları, hibeler var. Hibrit otobüsler olabilir. Biz bugünden toplu taşıma sistemimizi elektrikli otobüslere entegre etmeye başlamalıyız. Bir elektrikli otobüs 5 yılda bakım ve yakıt maliyetleri ile kendisini amorti ediyor. 5 yıl sonra bataryasının ömrü bitse; önümüzdeki yıllarda artacak teknoloji ve piyasa da daha çok batarya üreticisi olacağını var sayarsak 3,5 yılda bile kendisini amorti edebilecektir. 7 sene garanti ile otobüs satan firmalar var. 7 sene sonra batarya değişecek olsa; daha kapasitesi yüksek bataryaları daha ucuza alabiliriz. Biz bugün bu işi planlar; bugün iki otobüs, seneye iki otobüs alırsak; 2030’lu yılların ortasına geldiğimizde belediyemize ait tüm otobüsleri yenilemiş oluruz. Ama bu dönüşüm 2030’lu yıllarda yapılırsa; biz 2050’den önce bu sisteme geçemeyiz. Bence bir an önce hibe ve fonlara bakıp araştırarak; Çanakkale’de elektrikli otobüs dönüşümünü gerçekleştirmeliyiz. Bu halkımızın da daha ucuza toplu taşıma hizmeti almasını sağlar” dedi.


Kaynak : http://www.canakkaleaynalipazar.com/kooperatifin-zarari-halka-zam-olarak-donuyor/20826/
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
Üst